fotografiafotografia dziecięcafotografia portretowafotografia rodzinnainternetowa szkoła fotografiiJak zrobić dobre zdjęciekurs fotografiirecenzja zdjęć onlinesesje zdjęciowe kobiece

Zdjęcia dziecięce oraz sesja kobieca w rzepaku – wyróżnione na spotkaniach online z recenzją zdjęć. 297 Kursy 290 AFO

30 maja 2019 — by Szymon Zduńczyk0

main

fotografiafotografia dziecięcafotografia portretowafotografia rodzinnainternetowa szkoła fotografiiJak zrobić dobre zdjęciekurs fotografiirecenzja zdjęć onlinesesje zdjęciowe kobiece

Zdjęcia dziecięce oraz sesja kobieca w rzepaku – wyróżnione na spotkaniach online z recenzją zdjęć. 297 Kursy 290 AFO

30 maja 2019 — by Szymon Zduńczyk0

297. spotkanie online uczestników Kursów Foto Oko i jednocześnie 290. studentów Akademii Foto Oko zaowocowało interesującymi zdjęciami dziecięcymi.

Zacznę od prac Agnieszki Hunki. Jej wyróżnione prace możesz obejrzeć TUTAJ oraz TUTAJ. Zdjęcia nie są inscenizowane – to pełny dokument. Sytuacje ciekawie uchwycone przy codziennych czynnościach życiowych, skłaniają do refleksji o pełnej gotowości autorki do wykonania zdjęcia w każdych warunkach. Ujęcia charakteryzują się niebanalnym punktem widzenia, ciekawym, zastanym światłem, umiejętnością komponowania postaci w kadrze (logiczne rozmieszczenie w przestrzeni), a nade wszystko dobrym wyczuciem czasu (autorka wie kiedy nacisnąć spust migawki – Bressonowski decydujący moment). Do zalet niewątpliwie należy dorzucić dobry kontakt z małymi modelami i swoista tajemniczość, mimo ujęć w banalnych, codziennych miejscach.

2019_05_21_297_kursy_290_afo_fot_Agnieszka_Hunka_0001_1920px 2019_05_21_297_kursy_290_afo_fot_Agnieszka_Hunka_0003_1920px 2019_05_21_297_kursy_290_afo_fot_Agnieszka_Hunka_0002_1920px

Na przeciwnym biegunie estetyki fotograficznej leżą zdjęcia Anny Rogowskiej. Mamy tu do czynienia ze zdjęciami inscenizowanymi, ustawianymi. Autorka ma przez to większy wpływ na ostateczny efekt. Sesja zdjęciowa w majowym rzepaku to eksplozja radości, witalności, energii życiowej. Autorka zadbała o kompozycję. Zdjęcia są przemyślane od krawędzi do krawędzi kadru. Mimo nie do końca sprzyjającej porze dnia, światło na zdjęciach zostało okiełznane. Autorka dobrze operuje planami filmowymi (czasem używam sformułowania planami zdjęciowymi) i świadomie umieszcza postać w kadrze w zmiennej skali: plan ogólny, pełny, zbliżenie (w uproszczonej nomenklaturze). Jest to nie pierwsze wyróżnienie Anny. Pozostałe znajdziesz TUTAJ i TUTAJ.

2019_05_21_297_kursy_290_afo_fot_Anna_Rogowska_0003_1920px 2019_05_21_297_kursy_290_afo_fot_Anna_Rogowska_0002_1920px 2019_05_21_297_kursy_290_afo_fot_Anna_Rogowska_0001_1920px

Zupełnie odmienny styl fotografowania prezentuje Bartek Matysiak. Jego mała modelka to obraz nonszalancji, znudzenia, rodzącego się buntu, ogólnie rzecz ujmując tumiwisizmu. Ten rodzaj pozowania zarezerwowany jest dla modelek zawodowych. U Bartka na zdjęciach latorośl pozuję jak dorosła osoba. Autor wykazuje się dużym kunsztem w operowaniu kadrem i światłem. Pozostałe wyróżnienia portretów znajdziesz TUTAJ i TUTAJ, a wszystkie wyróżnienia są TUTAJ.

2019_05_21_297_kursy_290_afo_fot_Bartek_Matysiak_1920px

Wyróżniam również zdjęcia sesji  kobiecej Agaty Mazur. Zestaw 3. ujęć miło się ogląda. Zaprezentowane mamy prace z przemyślanej sesji zdjęciowej. Zaletami cyklu jest dobre światło (końcówka zachodu słońca, początek zmierzchu), estetyczne tło, dobra kolorystyka. Autorka ma dobry kontakt z modelką. Używa lustra aby urozmaicić kadry. Wszystkie te cechy sprawiają, że podkreślone są zalety urody fotografowanej dojrzałej kobiety. To już 5. wyróżnienie Agaty. Wszystkie znajdziesz TUTAJ.

2019_05_21_297_kursy_290_afo_fot_Agata_Mazur_0001_1920px 2019_05_21_297_kursy_290_afo_fot_Agata_Mazur_0002_1920px 2019_05_21_297_kursy_290_afo_fot_Agata_Mazur_0003_1920px

Gratuluję autorom dobrych zdjęć!

Leave a Reply

Your email address will not be published.